Főoldal / A Xerox múltja és jövője

A Xerox múltja és jövője

2020. 04. 19. | Xerox vállalat

A Xerox története 1906-ig nyúlik vissza, amikor a cég fotópapírt szállított a Haloid Company márkanév alatt USA-ban. A márka azonban sokkal később jelent meg, amikor a 60-as években forradalmasította a fénymásolóval való másolást, a vállalat által kidolgozott xerográfiai elv alapján.

Az elkövetkező évtizedekben a Xerox uralta a fénymásoló-piacot, és a márkanév szó szerint a másolás szinonimájává vált. Azóta azonban sok minden megváltozott, úgy tűnik a márka a legnagyobb dicsőségeket már maga mögött hagyta.

Xerox: Az egyik áttöréses innováció a másik után
A Xerox világszerte több mint 68 000 partnerrel rendelkezik, amelyeknek több mint egynegyede továbbra is aktív. A partnerek helyzete szerint ennek a társaságnak a legfontosabb piacai Japán, az Egyesült Államok és Kanada. A partnerek fő területei a képalkotó technológia. A másolás és a nyomtatás messze nem az egyetlen olyan terület, ahol a Xerox remekelt. Nézzük meg az áttöréses találmányaikat.

Xerográfia
A xerográfia feltalálásával kezdődött, amikor több mint 80 évvel ezelőtt Chester Clarson szabadalmaztatta a porfestéknek a szigetelő felülethez való elektrosztatikus rögzítésének elvét annak érdekében, hogy a világ számára egyszerűbb és olcsóbb másolási módszert kínáljon. A lassú, lapos szelénlemezektől már csak egy lépés volt a forgódob-fénymásolókhoz, amit ma ismerünk. Ezeket a Xerox 1960-ban indította el. 17 évvel később a cég bemutatta a világ első lézernyomtatóját.

Ethernet
A PARC laboratóriumaiban a 70-es évek elején a mérnökök lefektették a mai internet alapköveit, amikor egy kísérleti Ethernet hálózatot fejlesztettek ki. A helyi hálózati technológia, amelyet a Xerox 1980-ban a DEC-kel és az Intel cégekel együtt hivatalosan is bevezetett, hamarosan világszintűvé vált.
Az Ethernet LAN aljzat továbbra is a legtöbb eszköz szerves része, amely képes csatlakozni a helyi és az internetes hálózathoz is.

Grafikus felület és az egér
A számítógép grafikus felületének és egérvezérlésének a találmánya- amely nélkül valószínűleg soha nem lett volna hatalmas fejlődés a személyi számítógépek terén. És igen, bár a számítógépek elsősorban az Apple személyi számítógépének köszönhetően váltak ismerté, az első egér vezérelt grafikus felületet a mérnökök nem máshol fejlesztették ki, csak a Pao Altó Xerox laboratóriumában.

Elektronikus papír
A papíron használt tinta régóta létezik, és sok szempontból továbbra is a legelterjedtebb közeg az információk továbbítására. Ennek azonban van egy jelentős hátránya – nem lehet újra felhasználni (vagyis, ha nem vesszük figyelembe az újrahasznosítást, a papír lehetőségei nagyon korlátozottak). 1975-ben a Xerox PARC Kutatóközpontjában Nicholas N. Sheridon bemutatta az úgynevezett elektronikus papír első verzióját.

Mi az elektronikus papír?

Az első, amelyet a Xeroxnál fejlesztettek ki, így néz ki és működött : A mikrókapszulákban golyók helyezkednek el, amit olaj vesz körül ezáltal biztosítva a szabad forgó mozgást. A golyók egyik fele fekete, a másik fehér és attól függően fordulnak el, hogy milyen pólusú elektromos töltést kapnak a kapszulák. Így, az elektromos töltést kapó egyes mikrokapszulákban a töltésnek megfelelően vagy fehér vagy fekete fele fordul felfelé a mikró golyóknak.

A Xerox technológiák negyed századra e találmány után lettek híresek. Ekkor alapított leányvállalatot, a Gyricon Media Inc.-t, 2000-ben, amelynek célja az elektronikus papír kereskedelme.

Hogyan vált a Xerox a másolás szinonimájává?
A Xerox 1959-ben indította el saját tömeggyártású fénymásolóját Xerox 914 néven. Hamarosan felváltotta az írott és nyomtatott dokumentumok másolásának korábban alkalmazott módszereinek nagyságát, kezdve a másolópapírtól a fényképezésig, a különféle gépekhez és készülékekhez. A gép annyira népszerűvé vált, hogy mindössze két évnyi eladása alatt a cég közel 60 millió dollárt keresett.

A konkurens cégek hamar megjelentek a saját fénymásolóikkal a piacon, melyek alig hasonlíthatók a Xeroxra. Nem csoda, hogy a márkanév hamarosan a másolás szinonimájává vált. A “xerox“ fokozatosan bekerült a legtöbb angol szótárba, még a tisztelt Oxford angol szótárba is.

Úgy tűnhet, hogy a marketing szakembereknek nem kell nagy erőfeszítéseket tenniük, hiszen a Xerox márkanév általánosan használt a mindennapi beszédben. Az igazság az, hogy ez mégsincs így. Minden márka törekszik egy bizonyos egyediségre. A cél az, hogy könnyen megjegyezhető legyen, ugyanakkor az ügyfelek azt egyes termékekkel azonosítsák. Azokban az esetekben, amikor a márka általánosan használt kifejezésvé válik, a marketing költségeknek elkerülhetetlenül növekedniük kell, mint a Xerox esetében.

Száz év múlva a Xerox
A Xerox eszközök továbbra is a jó minőségű másolás és nyomtatást jelentik. Lehet, hogy a márka legnagyobb dicsősége véget ért, ám a mai verseny szempontjából nagyon valószínűtlen, hogy valamelyik márka hasonló sikert ért volna el.

Az elmúlt két évtizedben a Xerox más vállalatok, és bővítette termék- és szolgáltatási portfólióját. Az ezredfordulón a Tektronix hozzáadásának köszönhetően a Xerox képes volt bevezetni egy új, fekete-fehér és színes nyomtatók sorozatát. A Xerox további kutatási területei közé tartozik a nyomtatási szolgáltatások és a „felhő“alapú szoftverfejlesztések.

Jelenleg a vállalat elsősorban átfogó nyomtatási szolgáltatásokat kínál elsősorban a pénzügyi, az állami, az egészségügyi és az IT szektoroknak. Több mint 18 000 innovatív partnerrel a Xerox továbbra is technológiai úttörőnek tekinthető. A rangos Fortune 500 listán a 318. hely szintén bizonyítja a vállalat jelentős jelentőségét.

Küldjön üzenetet

Amennyiben kérdése merül fel termékeinkkel, vagy szolgáltatásainkkal kapcsolatban, küldjön nekünk üzetetet.

12 + 10 =

A színek hatása mindennapjainkban

A színek hatása mindennapjainkban

A színek minden nap hatást gyakorolnak ránk: befolyásolják az érzéseinket, a viselkedésünket másokkal és magunkkal szemben, illetve azt is, hogy mennyire tudunk koncentrálni egy feladatra.A színek...

Biztonság felsőfokon a Xerox nyomtatókban

Biztonság felsőfokon a Xerox nyomtatókban

A vállalatok rengeteg pénzt vesztenek az illetéktelen, rosszindulatú számítógépes behatolások miatt. A Ponemon Intézet értékelése alapján elég aggasztó a helyzet. A szervezet szakemberei úgy látják,...

Nyomtatott “kódok”

Nyomtatott “kódok”

Egy jó nagyítóval és egy kék fényt kibocsátó lámpájával könnyen felfedezhetők azok a jelzések, amelyekkel a lézerprintergyártók egy titkos alku értelmében megjelölik a nyomtatóból kikerülő papírt....

Termékeink

error: A tartalom kijelölése nem engedélyezett !!
preloader